Visueel ontwerp
Aanpassen van aangekocht sociaal platform naar wensen & behoeften Achmea
KLANT: Achmea Corporate Communicatie
ROL: het platform visueel laten aansluiten bij huisstijl Achmea. Usability platform verbeterd.
Omdat het toenmalige intranet niet goed voldeed aan de wensen van Achmea is een extern sociaal platform aangekocht. Dit platform, Blink genoemd, moest vervolgens aangepast worden aan de huisstijl van Achmea. Ook bleek het nodig te zijn om de gebruiksvriendelijkheid van het platform voor de medewerkers van Achmea aan te passen en ook functionaliteiten toe te voegen.
Het platform was bedoeld voor interne medewerkers van Achmea. Vandaar dat de Achmea look-and-feel doorgevoerd moest worden. Het was een algemeen platform dat voor diverse soorten bedrijven bruikbaar was. Vanwege specifieke eisen die binnen een verzekeraar gelden zijn bepaalde functionaliteiten gewijzigd en toegevoegd. De gebruiksvriendelijkheid voor de medewerkers was hier leidend.
Mijn verantwoordelijkheid lag met name in het op een intelligente manier aanpassen van de algemene uitstraling naar een echte Achmea look-and-feel. Oftewel het toepassen van de Achmea huisstijl. Voor het toevoegen & verwijderen van de functionaliteiten moest vaak de juiste balans gezocht worden tussen wat er technisch mogelijk was in het platform en wat er nodig was voor de medewerkers. Waarbij ook naar financiële aspecten gekeken moest worden. Door goede communicatie met de betrokkenen is dit uitstekend gelukt.
Vele van de door mij voorgestelde aanpassingen zowel qua techniek als visueel zijn daadwerkelijk doorgevoerd. Blink bleek direct na de openstelling van het platform zeer intensief gebruikt te worden door de medewerkers. Bovendien werd het platform zeer positief beoordeeld.
Bel of mail voor meer informatie!
Margo Westgeest
Javastraat 2k, 3312 XH Dordrecht
06 – 48 08 29 78
mail@margowestgeest.nl
www.margowestgeest.nl