Interactie ontwerp
Gebruiksvriendelijkheid van website Achmea Reinsurance verbeteren
KLANT: Achmea Reinsurance
ROL: inventariseren van wensen & behoeften voor website Achmea Reinsurance
De verbeteringen die eerder doorgevoerd zijn op de ‘hoofdwebsite’ van Achmea gaven aanleiding voor Achmea Reinsurance om de mogelijkheden voor haar website te laten onderzoeken. En dan met name verbeteringen zoals de navigatiestructuur, design en interactie.
Op basis van gesprekken met de opdrachtgever heb ik een aantal wireframes gemaakt waarin ook direct de nieuwe huisstijl van Achmea is doorgevoerd. Deze wireframes beeldden de eigen ideeën van de opdrachtgever uit. Daardoor werd het direct duidelijk waar diverse verbeteringen in hun eigen ideeën mogelijk waren. Het gebruik van wireframes zorgt namelijk direct tot concreet inzicht in waar bijvoorbeeld teksten en afbeeldingen komen te staan en juist niet. Deze visuele invulling van de eigen ideeën tijdens de gesprekken maakt snelle verbeteringen mogelijk.
Op basis van de gesprekken en de wireframes heb ik een prototype van de site ontwikkeld waardoor het inzicht van de opdrachtgever verder vergroot werd. Dit prototype was de basis voor de vernieuwde website van Achmea Reinsurance.
Doelstellingen zoals de verbeterde navigatiestructuur, het design en de interactie zijn behaald. Bovendien is het project ruim binnen de gestelde deadline opgeleverd. Dit bleek met name mogelijk door het gebruik van de wireframes waardoor vaak al tijdens de gesprekken goede en minder goede ideeën getoond en besproken konden worden.
Bel of mail voor meer informatie!
Margo Westgeest
Javastraat 2k, 3312 XH Dordrecht
06 – 48 08 29 78
mail@margowestgeest.nl
www.margowestgeest.nl